22 Ноем. 2017

Вие сте тук

Калоян Вангелов: “Целта ни е да популяризираме България като събитийна дестинация”

Бихте ли ни разказали за Вас и Вашата работа?

От началото на 2013 съм управляващ съдружник на Синовент ООД - консултантска компания в туризма, която се стреми да популяризира новите тенденции и технологии в помощ на бизнеса. Партньор сме на хърватската фирма Лемакс, която предлага софтуерно решение за туристически агенции. Имаме участие в проекти, свързани с маркетинг на българския туризъм – в района на Родопите, Банско и София. Съдействали сме за  навлизането на България на утвърдени международни имена в туризма и в създаването на смесени компании.

Откриването на възможности за създаване и развиване на туристически бизнес  е моя страст и вдъхновение. Преди 12 години получих магистърска степен в катедра Туризъм на Софийския университет и от тогава натрупах опит от ексурзовод и агент продажби до търговски директор на голям туроператор и представител на австрийска авиокомпания, където пряко отговорях за организиране на различни делови и забавни събития за партньори и клиенти. От юни 2013 съм член на борда на директорите на Българската организация за конгресен туризъм (или BCVB – Bulgarian Convention and Visitors Bureau), което за мен е голямо предизвикателство.

 

Какви са тенденциите в областта на туризма за 2014 година?

Най-общо за туризма в световен мащаб през 2014 година може да се говори с умерен оптимизъм. Все повече хора и все по-често пътуват. Пътуванията в посока от и към Азия продължават да нарастват с най-висок темп. По отношение на България бих казал също, че ще има ръст на всички видове туризъм – входящ, изходящ и вътрешен. Не искам обаче да говоря за числа, които всеки може да намери в Интернет. Ще кажа само няколко думи за технологиите. Навлизането на технологиите и новите виртуални форми на социално общуване промени коренно начина, по който се планира и организира едно пътуване. Влиянието от мнението и оценката на други хора вече става ключов фактор. Никога преди едно мнение изказано от клиент за лошата закуска или грубия персонал в хотела например, не е оказвало такова съществено влияние при избор на хотел за бъдещо пътуване. Глобалните тенденции достигнаха и България, но в някои отношения изоставането е значително и очакванията на потребителите са по-високи от подготовката и възможностите на професионалистите. Така например резервационните системи с възможност за динамично пакетиране и мулти-модално търсене (например, комбиниране на различни видове транспорт и/или различни превозвачи и/или различни хотели) все още са по-скоро екзотика и не се прилагат от българските туристически агенции.  Друга тенденция, на която ще ставаме свидетели е предлагането на гъвкави и „хибридни“ продукти.

 

 

Бихте ли ни разказали за дейността на Българската организация за конкресен туризъм?

Организацията е създадена през 2004 година от различни представители на индустрията и с променлив успех работи няколко години. „Пре-учредяването“ стана през юни 2013 година с избирането на нов борд на директорите. Целта ни е да популяризираме България като събитийна дестинация и да създаваме атрактивен имидж на страната. Съдействаме на чудестранни компании и международни организации при планиране и провеждане на различни техни прояви в България. Създаваме партньорства и привличаме нови членове – хотели, ресторанти, организатори на събития, транспортни фирми, общини и др. Планираме участие и представяне на България на специализираните международни събития – IMEX, EIBTM и CONFEX.   

 

 

Тази година сте част от журито на Eventex Awards 2013. Кой ще е водещият критерий, по който ще оценявате?

Вниманието към малките детайли. Това ми показва дали дадено събитие е организирано професионално. Разбира се, съвсем безпристрастно ще дам оценката си за атрактивност, концептуално решение, промотиране и ефект на предложените събития. Процедурите за оценяване са добре описани и ясни.

 

 

Какво Ви подтикна да приемете поканата за член на журито на Eventex Awards?

Откритият начин, по който бях поканен, е чест за организаторите и признание за моите знания и професионален опит. След като се запознах с регламента на конкурса за мен не беше трудно да приема поканата за участие в журито. Това е и шанс да се запозная отблизо с креативността и стремежа за успех на различни компании и организации.

 

 

С какво подобни награди са полезни за даден бранш?

Наградите са признание, но и стимул за успех. Чрез наградите се показват добрите примери. Когато успехът на добрия пример бъде показан и популяризиран, това дава вяра и кураж на всички. Когато една фирма или организация се регистрира за участие в подобни конкурси, това означава от една страна, че има високо ниво на самооценка, а от друга страна, е налице стремеж за създаване на популярност и един вид реклама.  Според мен точно това трябва да се насърчава – надеждата, че когато имаш качества, които цениш  ще бъдеш забелязан и оценен.

 

 

Повече информация за Еventex Awards 2013, можете да видите на сайта на събитието: http://eventex.bg/awards/2013/

 

Категории: 

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed