21 Окт. 2017

Вие сте тук

Стефан Шарлопов: Необходим е нов закон за публично-частното партньорство

Нов закон за публично-частното партньорство  ще позволи общините и частният бизнес да си сътрудничат при големи проекти. Това заяви председателят на БСБСПА Стефан Шарлопов по време на Четвъртия конгрес на съюза в Кюстендил.

 

Промяната в закона ще позволи на един инвеститор с идеи да ги осъществи съвместно с общината. В момента, ако реша да изградя писта за Формула 1 в Бургас, например, няма да мога, защото законът не създава условия за това, каза Шарлопов.

 

Като положителен пример за сътрудничество между бизнес и община той посочи Сандански, където със съвместни усилия е направен водосъбирателен съд за минералната вода, от който тя да отива до всички хотели. Благодарение на съвместните действия това е вече факт. С издействаните 400 хиляди лева от държавата и добавените средства от общината вече има система, която отчита водоползването от отделните хотели.

 

Според него е необходимо потребителите да изберат къде да се рехабилитират – в санаториумите, които изкуствено се поддържат от Здравната каса или в модерните медикъл СПА , каквито вече има в България. Застарелите санаториуми с лоши условия трудно биха могли да се конкурират с частните бази, ако Здравната каса изкуствено не поддържа държавния бизнес за сметка на частния. Рехабилитационните центрове не могат да бъдат делени на държавни и частни. Необходимо е да бъдепредоставена възможност на всеки нуждаещ се да избере дали да е в частен център или държавен. Според него сегашното положение е  дискриминация, която трябва да бъде премахната.

 

Стефан Шарлопов е категоричен, че за успешното развитие на туризма е необходимо да се акцентира върху  вътрешния пазар. Нужни са също законодателни промени, които да позволят привличането на средства от европейските и българската здравни каси.

При положение, че няма законова възможност за специална цена за български граждани, бизнесът може да им предложи допълнителни услуги на същата цена, което не противоречи на европейските изисквания. Според него ниските цени са факторът, който дърпа надолу българския туризъм, защото дъмпингът не спомага за развитието му.  Ниска цена означава ниско качество на продукта, казва той. Според Стефан Шарлопов е необходимо съвестно  с Министерство на туризма да се разработи  карта на всички източници на минерални води, сертифицираните хотели за рехабилитация, както и основните атракции, които туристите могат да видят в района.

Категории: 

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed