28 Март 2024

Вие сте тук

Наръчник за британски хотелиери обвинен в расистки стереотипи

08.01.2014

Добронамерен официален британски наръчник за представителите на туристическата индустрия, който трябва да ги инструктира как да се погрижат за нуждите на чуждестранните туристи по време на посещенията им в Обединеното кралство, е бил обвинен в расистки стереотипи самите хора, предаде Ройтерс.


VisitBritain, правителствена агенция  с бюджет от близо 30 млрд. лири годишно, която е натоварена със задачата да доведе колкото е възможно повече посетители във Великобритания , е издала  подробно ръководство за британските хотелиери и туроператори за туристи от повечето дестинации.


Ако реалните туристи може получат достъп до документа, те ще открият колко трудна, ирационална и странна в държанието си е всяка нация.


Руснаците, например, са описани като студени, не особено общителни и учтиви туристи, които  "харчат повече, отколкото  могат да си позволят" по време на престоя си във Великобритания. Тази "висока нация" ще бъде разочарована от размера на хотелски стаи в Лондон, така че съветът към хотелиерите е "таваните и вратите  да са на подходяща височина.  "Големи любителите на хляба" са и си похапват здраво,  затова се препоръчва  да им се сервира за предпочитане черен хляб по време на трите основни хранения през деня.  


Докато лакомите гиганти на Русия представляват един ясен набор от изисквания, към китайците, които лесно се смущават, е необходим съвсем друг подход, пише в наръчника.  Освен това  китайските туристи не харесват истории за призраци, твърде меките легла,  не обичат да говорят за пари, а филетата от всякакво месо смятат за безинтересна храна. Вместо това китайците предпочитат "удобни" ястия, които могат да се разбъркват - пържени листни зеленчуци  и " пикантна храна ".


Индийците пък били склонни твърде често да променят мнението си, но не и когато става въпрос за пазарене, в което те ще се включат винаги, когато има възможност. Описват се също като" неуверени шофьори " , обичат да задават лични въпроси, макар и да са добронамерени, и избягват кредитните карти, които  носят "изкушение" и са "трудни за разбиране ".


Макар че  "екзотичните" туристи са описани в стряскаща светлина, тези от по-познати дестинации също носят проблеми.  


Французите са дистанцирани, не се усмихват и не установяват контакт с очи с непознати, като заедно с това няма да се поколебаят да се оплачат, ако нещо не ги задоволява.


Германците могат да бъдат "трудни, агресивни и груби". Те също така обичат да планират  всичко предварително, събират подробна информация за всички дейности  и  са маняци на тема чистота.


Австралийците пък са "саркастични",  "непоносими" поради дългите полети  и почти никога не оставят бакшиш, "освен ако услугата не е изключителна".


Не е изненадващо, че официалният документ предизвика смут, след като бе цитиран от  местните вестници и много издания в страните,  чиито туристи са получили незавидна оценка в наръчника. Препоръките явно  са  написани от човек, известен  с известен  с това, че през 70-те тне скриваше предразсъдъците си към по-голямата част от своите  чуждестранни клиенти, коментира Ройтерс, цитирайки местни издания.


В своя защита VisitBritain  казва, че  наръчникът е бил  важна част от подготовката на страната за превръщане в топ дестинация, привлякла през последната година повече от 30 милиона чужденци, които са оставили там над £ 20 милиарда. Маркетинговите ни проучвания за чуждите пазари позволиха на британските фирми да придобият безценен поглед върху ключови пазари в световен мащаб , посочва Джос Крос, маркетинг директор на VisitBritain в  специално изявление.

 

 

 

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed