22 Ноем. 2017

Вие сте тук

Голяма мартеница украси Софийската гимназия по туризъм

Какво представлява културният туризъм и кои са неговите български символи научиха учениците от Софийската професионална гимназия по туризъм, пред които министърът на туризма доц. Стела Балтова изнесе открит урок.

 

Поводът за посещението й в едно от най-реномираните столични училища с над 65-годишна история, бе 1 март. Заедно с  директора на училището инж. Антоанета Джонева  министър Балтова закичиха сградата с голяма мартеница.

 

„Събрал ни е един прекрасен празник на здравето и усмивките, който народът наричал Мартуване. Според някои предания традицията за завързване на червено-белия усукан вълнен конец води началото си от времето на старите българи, но е жива и днес, като привлича все повече интереса на чуждестранните туристи. В сувенирните магазини мартеници вече се продават не само за Първи март, но и през другите месеци, защото са много търсени от нашите гости“, подчерта министърът.

 

Тя припомни, че Баба Марта е уникален за българите празник, който не съществува в такъв мащаб по света. Той не само ознаменува края на зимата, но ни прави уникални, различни, интересни като народ и страна. „Много са символите, легендите, митовете, преданията, които стават „мотор“ за насърчаването на българския туризъм. Той не се ограничава вече само до морската и ски почивката, а е много по-разнообразен. Планини и морета има навсякъде, но традициите ни отличават като нация и ни правят идентични“, каза  министър Балтова.

 

Тя акцентира, че България има изключително богат фолклорен календар, от който произтичат много интересни събития за българската туристическа индустрия. В него са включени много традиции и обичаи, чрез които туристът може да се докосне до българския бит и култура – от Сурва (Васильовден) до Коледа.

 

Всички те са неизчерпаемо вдъхновение за нови пътешествия в България, които могат да разкрият нейния магичен образ на страна с древна история и култура. Ето защо важен акцент в рекламата на България пред света е културно-историческият туризъм. Над 80% от туристите, посещаващи страната ни, разглеждат такива обекти, стана ясно от думите на Стела Балтова. Тя посочи, че с над 40-те си хиляди разкрити недвижими артефакта България е трета в Европа след Италия и Гърция, а в списъците на ЮНЕСКО на материалното и нематериално световно наследство са включени 14 български обекта.

 

Министърът на туризма припомни и значението на музеите за привличане на повече туристи към българските региони. Сред тях има институции с уникални експонати като например Музея на киселото мляко, Музея на розата в Казанлък, Музея на солта и др. Близо 90% от японските туристи в България идват специално за празниците на розата в Карлово и Казанлък и непосредствено се включват в тях.

Стела Балтова вписа в летописната книга на гимназията най-сърдечните си пожелания за многоздраве и сбъднати мечти на педагогическия екип и възпитаниците му, а след това подари книги за историята на траките по нашите земи на училищната библиотека и разгледа учебната производствена база.

Категории: 

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed