22 Ноем. 2017

Вие сте тук

България – с един клик за 100 секунди

Възможността днес да си купиш каквото и да е с един клик изисква и покупката на пътувания да става онлайн, с минимален разход на време. България трябва да отговори на тенденциите, за да продължи растежът в чуждестранните пътувания и на българите в страната. Това заяви днес министърът на туризма Стела Балтова пред участниците в дискусия "Краткосрочните пътувания - предпоставка за туризъм в четири сезона", организирана от Министерството на туризма в рамките на Международна туристическа борса ВАКАНЦИЯ/СПА ЕКСПО.

 

Според нея България трябва да предложи смарт пакети - кратки, пълноценни почивки на изгодни цени, резервирани онлайн в рамките сто секунди.Кратките пътувания са реална възможност за това България да работи да постигане на дългосрочната си цел да се превърне в целогодишно посещавана туристическа дестинация.

 

Министър Балтова посочи, че целевите групи, върху които българската туристическа индустрия трябва да се съсредоточи, са основно две: чужденци от пазари на близки разстояния – Румъния, Гърция, Турция, Сърбия и Македония, както и пазари с нереализиран до момента потенциал (Албания, Унгария, Словакия, Италия и Беларус).

 

Втората и не по-малко важна посока трябва да е ориентирана към българите, пътуващи в собствената си страна. „България трябва да отговори на тенденциите, за да продължи към устойчив ръст в чуждестранните посещения и пътуванията на българите в страната", подчерта Стела Балтова. Тя призова представителите на бизнеса и регионите да се съсредоточат върху по-ефективното прилагане на smart пакети – кратки, пълноценни почивки на изгодни цени, резервирани онлайн в рамките на 100 секунди.

 

Министър Балтова представи данни от доклада European Traveler Insights. Той регистрира три тенденции в пътуванията на европейците през 2016 г., които ще влияят върху търсенето на туристически продукт през 2017 г. и следващите години. На първо място е  фактът, че европейците предпочитат повече, но по-кратки пътувания. През 2016 г. резервираните полети за кратки почивки са със 17% повече в сравнение с 2015 г.

 

Втората  насока отчита, че пътуващите резервират изходящи и обратни полети на различни компании, за да спестят пари. Хората, които са направили това през 2016 г., са с 21% повече от тези през 2015 г. От комбинирането на различни авиокомпании средната цена на полет за кратките почивки спада със 7% - от 177 на 167 евро през 2016 г., сочат данни от доклада. 

 

Третата тенденция е все по-широко навлизане на технологиите на туристическия пазар – в момента на час се осъществяват над 7 млрд. калкулации  на полет, а времето за резервация на директен полет е около 100 секунди. Онлайн резервациите на пътувания са най-големият сектор в електронната търговия, който е 3 пъти по-голям от втория сектор – този на индустрията за облеклото, стана ясно от думите на министъра на туризма.

 

По данни на Световната туристическа организация от общо около 1,2 млрд. международни посещения през 2015 г.  половината са генерирани от жители на Европа, а 76% са осъществени в района на произход на пътуващите.

 

Според НСИ средната продължителност на престоя на чужденци  у нас е спаднала от 7,1 нощувки през 2001 г. до 4,7 нощувки през 2015 г. Общо 84% от всички пътувания на българите са в страната, като 53% са кратки – една до три нощувки, а 31% са дълги (над четири нощувки). Също според националната статистика и други изследвания средната продължителност на престоя в България за периода 2001-2015 г. е 2,4 нощувки, като най-висока е по Черноморието, Рила, Пирин, Родопите, Долината на розите. 

 

Що се касае до пътуванията на българите, около 84% от тях осъществяват пътуванията си в страната, като по данни на Евростат всяко второ пътуване е кратко - от една до три нощувки, а всяко трето е с четири и повече нощувки. Средната продължителност на престоя на българите е между 2,1 и 2,4 нощувки за периода 2001 - 2015 г., или почти два пъти по-малко от средния брой нощувки на чужденците. Обичайното за българите пътуване е кратко, посочи Стела Балтова.


 

Делът на пътуващите българи през 2015 г. е 34 процента и това ги прави сериозен генериращ пазар, изтъкна министърът. Българските туристи формират целевата група с най-голям потенциал за нови пътувания, особено извън активните сезони, и по тази причина страната трябва да продължи да работи за насърчаване на вътрешните пътувания. Дългите пътувания са съсредоточени във варненския и в бургаския туристически район. В районите, които са далеч от морето, пътуване е кратко - до три нощувки, и затова стимулирането на градските пътувания в България на българи и чужденци от близки пазари може да е възможност за реализиране на ръст на посещения извън активните сезони и стъпка да станем целогодишна дестинация. От друга страна, е възможност за намаляване на диспропорциите между морските и другите туристически райони, смята министърът.

 

В дискусионния панел  севключиха  Любозар Фратев, председател на туристическо сдружение „Тракийски туристически район“ и Общински съвет по туризъм-Пловдив, Даниела Стоева, член на Управителния съвет на АБТТА, направление „Туризъм“, Жулиета Серафимова, генерален директор на Гранд хотел „София“ и директор бизнес развитие на „София хотелс мениджмънт“. Модератор на дискусията беше доц. Соня Алексиева.

 

 

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed